My Family Daisypath tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

2 May 2012

Selamat Hari Pekerja

Hari nie hari Selasa, 1 May 2012 persamaan ngan cuti Hari pekerja..

So I also decide nak cuti jugak... Tak nak masak kat umah and just nak keluar round2 ja, cuci2 mata, shopping2 tingkap.... 

So start from breakfast kitaorang makan kat kedai Roti Canai yang sedap kat area Tasik Biru.

Dah habis tue kitaorang pegi kedai ikan hiasan sb biasala jejaka2 dalam rumah aku nie mmg sayangkan haiwan2 peliharaan... Tak yah susah2 nak bawak diorg pegi zoo tapi cukup la just pegi round2 kat kedai yang jual pets nie... cakap ja kat mana pun.. mesti suamiku akan menyempatkan diri singgah and meninjau keadaan kedai haiwan peliharaan tue... Walaupun sambil2 lalu kat mana2 pun kalau suami aku ternampak kedai pets pun and kalau ada kesempatan confirm suami aku akan singgah jugak....



Semalam kami pegi kat area Jusco Rawang... kat tepi2 jalan tue ada kedai ikan and peralatan aquarium. Memang sesuatu kegemaran suamiku... Tapi bg aku ok jer sb at least ini adalah sesuatu aktiviti sekeluarga...

Memang diorg boleh duduk la tengok haiwan2 tue satu ke dua jam..
Aku ?? Just pusing sekali round and then masuk and tunggu dalam keta ja la...Panas ok....

Lepas tengok kedai ikan tue.. kami terus pergi ke Kepong hantar kan baju anak2 aku yang masih elok and boleh dipakai ke rumah Adik Bibik ku.. Sedekah la kat org2 kat situ... and ada la aku kirimkan tempoyak masakan mother in law aku... bagi diorg rasa and feedback nya diorg suka....

Lepas tue kami lunch @ Ayam Penyet AP kat Sengai Buloh.. Hmmmmmm... makan la kat kedai lagi.. Kan hari cuti.. and aku pun dah plan tak nak buat apa2.. nak jalan ja....malassss....

Masa hidangan dah sampai, Bibik aku siap cakap.. "makanan nya sama seperti di kampung saya "

Aku jawab "Iya la Bik ... Ini makanan Indonesia " Memang sedap and suka aku tengok dia makan. Favorite dia agaknya la tue ...

Dah habis makan kami teroka kedai2 yang ada di kawasan ayam penyet tue.. Kami masuk kedai sports, Court Mamoth and Cavenzi....

Kat Court Mamoth tue aku macam syok ja tengok Ipad3.. Bestnya kan.. Ishhhhh... hmmmmm .. tunggu jap.. aku mimpi tak malam nie.. kalau mimpi kena tangkap satu la.... memandangkan laptop aku tue dah tua....

Kat Cavenzi pulak dok tengok sofa... tengok2 ja la dulu, kot2 aku nak tangkap satu habuan buat flexi payment credit card.. wakaka... Maklum la banyak utang yang settle this month... so tak dak keja tambah utang.... bole ???? tapi kami tak decide apa pun.. selamat aku....

Lepas round tengok kedai2 tue kami pun nak balik. At that time dah pukul 5 ptg... Adam, Aslan, Airis dah ketiduran sebab kepenatan... 

Yang menyedihkan, masa keluar dr kedai cavenzi tue, ulat2 and cengkerik makanan ikan yang Suami aku beli masa kat kedai ikan first td semua dah mati... sb kepanasan and sebab binatang2 tue dok dalam plastic.. so takde oksigen.. Sumpah aku tak teringat nak check pun plastic tue ada lubang or tak for them to breath. kesian.... tapi husband aku kata takpa.. kita buat baja.. ok la.. at least ada la jugak fungsi2nya... At least haiwan2 tue boleh jugak berkhidmat di muka bumi nie.. tak mati sia2 jer..

On the way balik... Suami aku singgah kat kedai haiwan lagi.. Nak beli makanan ikan la sb yang beli tadi tue semuanya dah mati... dalam2 dok nak beli tue... Si Aslan tangkap sepasang Hamster dan 2 hamster yg masih baby and menyusu lagi... Adam Aslan dah bagi nama... MICKEY, GOOLFEY, BEAN and HANDY MANNY... (memang cartoon ja la yg diorg ingat )

Aishhhh.. mmg suka sungguh diaorg nie ngan haiwan.. Aslan pernah cakap kat aku dia nak jadi Animal Doctor.. hehehhehee.. 

Insyaallah Nak.. Semoga cita2 mu berjaya..... 

Tapi adam pulak cita2 nya nak jadi Pilot... errrrrrrrr.... aku kata " Jadi la yang lain ..." Wakaka....

Dah sampai umah... malam tue anak2 aku ngaji... and aku di rumah tetap kena masak jugak...

Aku masak ja yg simple2, sardin, kangkung goreng and ayam goreng... Ok la tue kalau Si suami tambah 2 kali...

So kesimpulanya .....Nak cuti dari keja umah ???? Tak bole... tak bole... keja ofis leh cuti tapi tanggungjawab sebagai isteri dan ibu TIADA CUTI yer.... Hadapi lah dengan penuh tabah and penuh kasih sayang...








No comments:

Post a Comment