My Family Daisypath tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

7 May 2012

Cerita Tentang gaji gaji gaji

Tadi aku dekat bank area sungai buloh .. bank tue dekat jugak la ngan kedai tayar sebabnya tayar myvi ku yg comel and cun tue (Perasan sungguh ) dah dimasuki paku...

Ada la satu Pak guard bank nie.. ni.. India.. Agak tua la uncle nie.. Dalam 60 Lebih kot umurnya.. Uncle nie buat satu panggilan telefon ..


" hello saya ..... (Dia bgtau Nama Dia la and I can't remember) paggil dari Sungai Buloh.. Saya nak Tanya.. Gaji belum masuk lagi ka ?? saya tengok tak ada pun "

 Lepas Tu Dia diam kejap then sambung lagi.. " ha ?? Hari nie ?? Lepas pukul 6 ?? Ya ok ok.. " then uncle tu pun letak phone and macam mengeluh resah jugak la..  sempat jugak la aku mengerling ke wajah tuanya.. Ya Allah.. aku tiba2 rasa sebak.. nak nagis pun ada...

Hmmm.. Today dah 7 hr bulan and he still don't get his salary.. Kesian kan ?? Aku sungguh simpati.... Mesti Dia ada anak bini untuk ditanggung kan ??

Dengan melihat muka tua Nya aku sungguh kesian Kat Dia... Aku sebak.. aku tak sampai hati .. Nie baru sorang aku nampak resah sb gaji tak masuk.. mesti ada ramai lagi yang senasib dengan dia kan ?? Dah la tua ... org tua yang sepatutnya berehat di rumah...

Mesti hati Dan fikiran nya resah gelisah memikirkan yang dirinya perlukan Wang.. Hmmmm.. There goes my Monday.. Started with sad story..

Tidak dapat aku gambarkan perasaan aku yg sangat kasihankan uncle tue.. Sesungguhnya aku sangat bersyukur gaji aku awal la jugak.. Paling awal 27 and pernah lagi awal 24.. And paling lambat pun 30 hrbln and I still have someone to cover me lagi if my salary late.. Thank You Allah.. Sesungguhnya aku sangat bersyukur padaMu..

Wahai .. Uncle.. sabar la yer.. Sesungguhnya saya sangat kagumi Uncle...

Wahai majikan diluar sana.. Kasihankanlah pekerja2 anda.. kalau anda takdak pekerja anda pun tak akan kaya...  Huwaaaaaaa

Bayangkan la if satgi after 6pm , uncle tue still tak dapat gaji dia... kesian kan.. dah la nak kena beratur kat ATM to check samada the money is there or not..


P/s : nanti2 la check spelling.. Update on iPhone jer ni sokmo typo.. Then kena ringkas je la.. takleh bebel panjang2..

3 comments:

  1. mai share gaji hang dengan aku boleh tak?

    ReplyDelete
  2. Hi loncat loncat.. nice nick name babe..

    ReplyDelete
  3. I'm just thinking.. agak2 nya uncle tue ah dapat ke belum gaji ek ??

    ReplyDelete