My Family Daisypath tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 May 2012

Seindah Sakura

Drama terbaru at TV3 yg bersiaran setiap Hari Isnin hingga Khamis pukul 7 malam bertajuk Drama Sakura memang best.

Drama yg diadaptasi Dari Novel arahan pelakon Zul Huzaimy memang menarik perhatian aku untuk terus mengikuti drama ni.

Plus dengan lakonan hebat Fasha Sanda.. Aku mmg suka tengok drama2 lakonan Fasha Sanda ni.. She is beautiful and pandai berlakon.

Tapi biasala.. Aku tak berkesempatan nak tengok and ikut drama ni everyday setiap pkl 7 mlm. Aku cume layan drama ni Dari Tonton ja. Jimat masa aku..

Kalau melangut Kat tv kena satu jam sb plus iklan.. Tp kalau tengok Kat tonton 40 minit jer sb tanpa iklan..

Setakat hari nie baru episod ke 8..

Kisahnya memang sedih. Budak yg Susah hidup Kat kampung nelayan. Susahnya melampau2 sampai makan Kat sekolah Dia kena cari makan Dari dalam bekas Sisa buangan..

Nak makan telur kena cari Dari kedai and Dari Sisa telur yg pecah ... Kesian la hai ...

Syakira ni ditinggalkan oleh ibu nya yg ke bandar untuk cari keja. Tapi spai Dia umur 17 tahun ibunya tak balik2.. Tak tau apa yg jadi Kat ibunya..Tapi aku rasa ibu dia dah kena jual la.. sb masa ibu dia pegi tue, ibu dia ikut lelaki cina..

Shakira ni mmg seorang budak yang tabah dan cekal.. Pandai hidup berdikari..

Cerita nie mmg menarik la sampai kan membuat aku sedih and emotional.. Hehehe

Scene2 citer ni di sekitar Kuantan. Membuatkan tergerak hati aku nak pi Kuantan satu hari nanti nak jalan2.. Hehe..

Apa Ada Kat Kuantan ek?? Yg aku tau Ada seafood.. Hmmmm boleh plan for my anniversary trip this year nie..

Anyways.. Aku Akan terus ikut drama ni sampai habis... To Zul Huzaimy tak sangka anda Ada bakat jadi pengarah and to Fasha Sanda ... U mmg best.. Mmg patut menang BPH baru2 nie.. Peace...

No comments:

Post a Comment