My Family Daisypath tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

9 May 2012

From Cameron highland with love

Yesterday dok what's app ngan geng2 Ofis aku.. Cerita pasal kesejukan di Cameron highland..

Bukan apa.. Kami berempat nie terkenangkan kenangan masa Kat London.. Sejukkkkkk... Kami berempat nie adalah aku, Kak Liza, zai and Ruzanna...

So Ntah Bila blh sampai Kat London lagi tak tau lah kan.. So kalau nak sejuk Pegi ja la Kat Cameron highland.. Sejuk jugak walaupun waktu kemuncak kesejukan tu just malam n Pagi ja.. Tengah hari tue it just nice je.. Tak panas and tak sejuk...

Masa cuti sekolah yg lepas, cuti sekolah bulan Mar, aku berkesempatan la Pegi ke Cameron highland ni.. Kami pegi on 14 to 16 May 2012. This is my second time sampai sini..



The 1st time is masa aku habis pantang Aslan.. Anak no 2 aku.. Masa tue bulan October or November 2007. No photo sebabnya masa tue aku dok sibuk dengan baby baru..

Habis pantang nak balik KL singgah la dulu jalan2 Kat Cameron Highland ni..

So this year on Mar 2012 aku sampai lagi disini... Memang sejuk and we stayed at equatorial hotel .. Sebabnya Kat sini Ada la entertainment for kids .. So bila malam mmg kami Akan lepak Kat lobby hotel ni sb Ada mcm2 activiti for kids ...

Actually aku mmg dah plan nak naik Cameron Highlands ni masa hari raya 2011... Kononnya after balik raya dr penang nak naik la... Alasannya aku terlalu teringin nak tgk bunga2 Ros... Aku suka sangat sangat dengan bunga2 an nie..

Tp on that time tak berkesampaian sebabnya kesuntukan masa and aku pun time tue sarat mengandung 8 bulan.. Dah 8 bulan pun Ada hati nak pi jalan2...

Jadinya.. Nak jugak bg hajat tercapai... Aku adjust jugak seboleh-bolehnya supaya blh sampai Cameron highland masa cuti sekolah Mar 2012...

Mmg menyamankan... Sejuk.... Sedap Bila mata memandang pemandangan hijau daun teh.. Sejuk mata bila tengok bunga2 yg segar Dan cantik.. Aku sungguh teruja...

 Kami sempat la pergi ke Sungai Palas Teh Boh Plantations, shopping2 sarung tangan anak, pegi petik buah strawberry,  melayan jagung manis bakar, coklat strawberry, mushroom goreng cuma aku tak sempat masuk ke Rose Valley jer... Huhuhhu.. sedih.. sebenarnya Rose Valley is my target tp due to sibuk and rambang mata.. tak sempat..

takpe.. At least ada alasan nak pi Cameron lagi...

Cumanya aku notis banyak jugak la bukit2 hijau yg telah ditarah.. Jadinya bila kita pandang Bukit yg kena tarah tue nampak warna brown ja sb dah kena tarah.. Kesian Bukit tue... Tp nasib baik la suasana sejuk n nyaman.. jadi tak la aku tertumpu sangat kat bukit yang telah dirobek tue..

Masa aku sampai Kat equatorial tue dalam pukul 9 mlm.. Dalam perjalanan dr Brinchang (kalau tak salah aku) ke eqotorial hotel tue nampak la banyak rumah2 api... Rumah2 yg Ada lampu2 untuk bg haba pada tumbuhan.. Sungguh indah sekali..

 Jomm tgk photo2 yg aku sempat ambik ...






1 comment:

  1. Gambo berceramuk.. I dont know how to susun bg elok.. nanti2 la explore

    ReplyDelete