My Family Daisypath tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

30 Apr 2012

Wahai Coklat Kek Kukus Moist ....


28 April 2012, Hari Sabtu persamaan dengan Bersih 3.0 (Wakaka) aku dan anak2, mak aku dari Penang and adik aku and familynya dari Shah Alam, datang lepak kat umah aku …. dok la lepak2 kat umah aku, masak2.. makan2.. main2 ngan anak2.. tengok TV .. Layan Mania.. sb takde cite yg menarik kat TV, and senang kata lepak2 la kat umah dalam keadaan yang aman damai dan tenteram… (Walaupun dalam hati aku asyik berdebar2 ja memikirkan Mr. husband yang bekerja dan hanya doa ja yang aku boleh kirim kan untuk Si Suami.. yang berkali2 aku pesan jangan bertindak ikut perasaan.. Tapi aku mmg kenal suamiku.. semoga dia tidak tergolong la dalam keadaan yang dimurkai Allah.. Emotional pulak dah aku nie.. )

Sambil2 tu adik ipar aku, Mr. Hafiz dok tengok2 la internet sb nak tau apakah dan bagaimanakah keadaan di KL sempena dengan Himpunan Bersih 3.0 tue.. Dia mmg suka la tengok2 nie…. mmg mcm2 la yang kami tengok kat internet which is aku lebih suka berdiam diri.. pening pikir segala konflik2 nie… aku tak suka keganasan, aku tak suka tengok darah, aku jadi serabut bila tengok tue semua....takooottttt.... Tuttttttttt…. Stop.. now wahai fikiranku (I'm talking to myself) fikirla ketenangan sebagaimana lautan di Pulau Redang and Pulau Perhentian... Eh.. mcm mana plak Redang and Perhentian boleh masuk dalam ini cerita ???




Ok back to the story…

Bila dah habis masak2 lunch yg simple2 ikan tenggiri masak lemak, Sayur goreng, sambal belacan, ikan termenung goreng yang lemak2 (chefnya mak aku and pembantu nya Bibik aku) sampai la giliran aku ngan adik aku pulak masuk dapur. Hajat di hati kami nak buat Kek Kukus Coklat Moist… terbayang2 dalam kepala aku kek yang lembut, moist and toping coklat yg sedap… hmmmmm… sedapnya….
Aku teringin sangat nak buat.. nak try2 la… plus anak aku mmg suka makan kek coklat nie..

Kami pun start la buat kek kukus tue and keluar la segala2 perkakasan untuk membuat kek yang dah lama tersimpan dalam almari tue.. Untuk pengetahuan korang, aku nie mmg tak pernah buat kek.. Tapi semua perkakas buat kek aku ada…. Tinggal nak buat ja…Wakaka.. mmg tengah bersemangat tahap maksimum…

Setelah bertungkus lumus buat, tadaaaaaaa…. Jadi la kek nie.. presentation nya cantik and topping nya mmg sedap sangat…




Ni before add the topping



My very first time ever cake yg i buat...

 Tetapi… Huwaaaaa… tidak mencapai my expectation.. Aku bayangkan Kek yang lembut and berongga2.. gebu, tapi yang aku buat ni tak jadi lagu tue.. mcm bengkang pun ada…

Lepas dah siap satu kek, aku and adik aku sangat la tak puas hati and buat lagi sebiji.. repeat lagi and kali nie kami tutup bekas kek masa nak steam tue and buat la apa2 improvement dengan harapan kek tue leh la jadi seperti yang aku bayangkan.. hmmmm lagu tu jugak hasilnya..

Bila aku perhatikan dalam gambar2 yang aku dapatkan resepi nie.. mmg begitu la rupa kek nya… so sebenarnya betul and jadi la kek kami nie Cuma aku yang tersilip pilih resepi.. Huwaaaaaaaaa….

Korang bayang kan la.. aku ngan adik aku termenung bersama2 and lama di depan kek tue.. hati aku rasa sedih, susah hati, kat dalam kepala dok fikir apa yang tak kenaand hati tak senang…. Tak tau la nak gambarkan perasaan aku masa tue….

Tapi syukur anak2 aku makan ja tanpa rasa was was.. makan sehingga menjilat jari... wakaka.. kesian anak2 aku… Ibunya tak reti masak kek.. Nasib baik Mr Husband takde.. kalau tak mesti kena perli tapi nasib baik jugak la My Mr. husband tak suka kek2 nie.. Dia lebih suka masakan goreng2 and nasi … selamat aku….

Aku jadi malas nak buat lagi.. dah tak nak buat kek lagi… baik masak ja lauk2 and goreng2 mee or keow teow lagi senang and mmg confirm leh sedap.. Huwaaaa… aku sangat sedih and terasa down.. huwaaaaa… huwaaaaaa … dan huwaaaa lagiiii….

Harapan aku, aku tak akan berasa serik dalam hal2 masak kek nie… aku akan cuba lagi sb anak2 aku suka sangat makan coklat kek nie… bukan jer coklat cake tapi apa2 saja yang bernama kek..

To all my friends yang sempat baca entry nie.. Jom la share2 dengan saya apa yg patut supaya kek saya leh jadi.. heheee

No comments:

Post a Comment